Boktips.

Det var ett tag sen jag la in ett boktips nu, måste skärpa mig!
Men nu kommer i alla fall ett i form av lite chick-lit :D

Berdorfblondiner av Plum Sykes

På höga klackar rusar de Manhattan runt på jakt efter de perfekta Chloéjeansen, en tur i ett PJ ( privat jetplan) och en ORP (oerhört rik pojkvän).
Vår hjältinna, som kallar sig själv för Moi, börjar aldrig sin dag före halv elva på förmiddagen. Hon äger fler Marc Jacobs-kläder än vad som är anständigt och är bästa väninnna med arvtagerskan till det stora varuhuset.
Hon tror att vodka ingår i kostcirkeln och placerar glamour överst bland de tio budorden. Man vad ska hon ta sig till när hennes förlovning spricker? Kommer hon någonsin att finna lyckan i en tillvaro fylld av dermatologer, premiärer och Brazilians?



Här är ett utdrag ur boken:

Innan jag ger er skvallret från Mimis babyshower, här är några karaktärsdrag ni kanske vill känna till om mig:

1. Talar flytande franska, emellanåt. Jag är riktigt bra på ord som moi och très, som tycks täcka det mesta en tjej behöver. Några ovänliga personer har påpekat att detta inte precis är att tala flytande franska, men jag säger, bra, vilken tur, för om jag hade talat perfekt flytande franska skulle ingen tycka om mig, för ingen tycker om en perfekt tjej, eller hur?

2. Alltid mån om andras välbefinnande. Jag menar, om en hygglig miljardär erbjuder en lift från New York till Paris i hans PJ (New York-förkortning för privat jetplan), är det ens moraliska plikt att säga ja, för det innebär att den person man skulle ha suttit bredvid på det vanliga planet nu har två platser att bre ut sig på, vilket är lyx. Och när man blir trött kan man gå och sova i sovrummet, medan jag hur mycket jag än tittat aldrig har sett ett sovrum på American Airlines 767. Om någon annans komfort står på spel, då säger jag: ta alltid det privata jetplanet.
(...)

Det fortsätter i några punkter till men det är en perfekt bok att slå ihjäl lite tid med :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0