Boktips.

Alla Var Där skriven av Lauren Weisberger

"Bette får betalt för att festa! I varje fall för att fixa festerna. Hon kan knappt fatta att det är sant. Nu får hon gå före i kön till Manhattans hetaste inneställen, festa med kändisar och träffa alla som är Någon - hon befinner sig på miljoner mils avstånd från sitt gamla trista jobb på banken.
Men snabbare än du kan säga Chloë dyker Bette upp i skvallerspalterna som flickvän till en notorisk engelsk playboy. Den nyheten tilltalar hennes publicitetshungriga chef men hennes familj och gamla vänner är inte lika förtjusta. Vart tog den Bette vägen som de kände, tjejen som alltid hade tid för kärleksromaner och skräpmat - och framför allt tid för de själva? Bettes nya värld riskerar att frontalkrocka med hennes gamla. Kan hon ta farväl av Gucci, glamour och partyn och återvända till verkligheten? Kan hon finna en prins med lika mycket hjärta som charm?"



Här är ett utdrag ur boken:

"Hej där", sa en lång kille med brittisk accent och en solbränna som var så perfekt att den bara kunde komma från en fantastisk inomhusmiljö. "Vill du dansa?"
Jag var tvungen att tvinga mig själv att inte vända mig om för att se om han pratade med någon annan, men innan jag hann tänka på min rökiga andedräkt eller det faktum att han skulle känna att min skjorta var fuktig av svett hade han dragit mig mot sig och börjat röra sig. Dansade vi? Vi dansade! Jag hade inte varit så här nära någon sen förra gången någon pervers typ i tunnelbanan hade pressat sig upp mot mig på morgontåget. Slappna ... av, ha ... roligt, slappna ... av, ha ... roligt rabblade jag tyst i förhoppning om att få behålla lugnet. Men jag behövde inte alls ägna mig särskilt mycket åt att övertyga mig själv. Min hjärna stämplade ut, och min kropp tryckte sig tätt intill denne gyllene gud, som nu erbjöd mig ännu ett glas champagne. Jag satt och smuttade en stund på det och hällde sen i mig nästa, och innan jag visste ordet av satt jag uppflugen i hans knä och skrattade tillsammans med alla andra runt bordet åt någon skandal, alltmedan den vackre främlingen lekte med mitt hår och tände mina cigaretter." 


*
Bilden på omslaget är den engelska versionen. Den svenska ser annorlunda ut.

Kommentarer
Postat av: Stina

Shoo... har du nån bra bok att låna mig som ksa på en lååång flygresa?? ;P

2008-12-09 @ 18:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0